czwartek, 16 listopada 2017

LISTOPAD STRACH SIĘ BAĆ!

I ja tu nie mówię o tym,  że przyjdzie Mikołaj i Was zje , albo przynajmniej da rózgę ! Mówię o ciężkiej pracy , gryzoniach , przymrozkach, i śniegu! Choć z tej całej listy śnieg akurat jest najlepszy ..





No i listopad! Podobno w przyrodzie nic nie ginie, choć ja ciągle mam wrażenie że ktoś te kartki z kalendarza mi podbiera! Mimo że wciąż pracuję nad Waszymi projektami ogrodów to jest szereg rzeczy które trzeba w listopadzie bezwarunkowo wykonać w ogrodzie!

Nie będę się więc rozpisywać , zapiszę Wam tylko sakramentalne 10 przykazań do przemyślenia!

1. Trwa na dobre okres przesadzenia krzewów i drzew  zrzucających liście - więc jeśli przesadzać 5 letni tulipanowiec to teraz jest ostatni moment!

2. Zabezpieczcie róże na zimę i nie przycinać mi ich !

3 . Jesienne liście są w ogrodzie na wagę złota - ale nie każde złoto się świeci!

4. Pamiętajcie o ostatnim koszeniu, odchwaszczeniu , zgrabieniu trawnika.

5 . Jeśli jeszcze nie wykopaliście roślin cebulowych lub bulwiastych to należy Wam się w ucho , wykopać mieczyki, dalie, lilii itd.

6. Masz warzywnik  - przygotuj kompost.

7. Planujesz w przyszłym roku nowe założenie ogrodowe - ostatni moment na przeoranie gleby w czasie zimy ulegnie zwietrzeniu i na wiosnę jak znalazł!

8.Nawozimy drzewa owocowe w sadzie. 

9. Pamiętamy o cięciu - malin , agrest, drzew owocowych, 

10. Wnosimy do pomieszczenia rośliny w donicach.


No i teraz wykonajmy rachunek sumienia a jutro od rana widzę Was w ogrodach !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz